Vragen? Bel direct

0593 232114



BMW 4 Serie F32/33 – 2013 – 2016 chiptuning specialist

chiptuning  BMW  4 Serie F32/33 - 2013 - 2016
Chiptuning BMW: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Maatwerk BMW chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw BMW 4 Serie F32/33 – 2013 – 2016 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw BMW. Wij zijn specialist in het tunen van uw BMW 4 Serie F32/33 – 2013 – 2016.

U ervaart bij een BMW 4 Serie F32/33 – 2013 – 2016:

  • Additioneel vermogen tot wel 25%;
  • Additionele trekkracht; winsten tot 30% zijn haalbaar;
  • Een besparing op brandstof van rond de 5%;

Overzicht BMW 4 Serie F32/33 – 2013 – 2016

Chiptuning BMW 4 Serie F32/33 – 2013 – 2016 420i 184pk
Chiptuning BMW 4 Serie F32/33 – 2013 – 2016 M4 – 431pk
Chiptuning BMW 4 Serie F32/33 – 2013 – 2016 435xD 313pk
Chiptuning BMW 4 Serie F32/33 – 2013 – 2016 425D 218pk
Chiptuning BMW 4 Serie F32/33 – 2013 – 2016 430D 258pk
Chiptuning BMW 4 Serie F32/33 – 2013 – 2016 428i 245pk
Chiptuning BMW 4 Serie F32/33 – 2013 – 2016 435i 306pk
Chiptuning BMW 4 Serie F32/33 – 2013 – 2016 420D 184pk
Chiptuning BMW 4 Serie F32/33 – 2013 – 2016 418D 150pk
Chiptuning BMW 4 Serie F32/33 – 2013 – 2016 420D 163pk
Chiptuning BMW 4 Serie F32/33 – 2013 – 2016 420D 190pk
Chiptuning BMW 4 Serie F32/33 – 2013 – 2016 M4 Competition – 450pk
Chiptuning BMW 4 Serie F32/33 – 2013 – 2016 M4 GTS 500pk

Staat je BMW 4 Serie F32/33 - 2013 - 2016 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen BMW 4 Serie F32/33 – 2013 – 2016 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over BMW 4 Serie F32/33 – 2013 – 2016 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je BMW 4 Serie F32/33 - 2013 - 2016

Verbetering acceleratie

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de BMW worden verlaagd . Wij beperken eveneens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg belangrijk. Regelmatig wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.

BMW chiptuning maatwerk

Moderne BMW modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, beter bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de BMW motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst een stuk minder, omstreeks 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt BMW deze speelruimte zelf niet?

Een terechte vraag. Waarom stelt de BMW fabrikant de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen ingezet worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerlei redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.

Wat is het brandstofverbruik na BMW chiptuning?

Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing verwezenlijkt worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over BMW 4 Serie F32/33 - 2013 - 2016 chiptuning? Neem contact op