Vragen? Bel direct

0593 232114



BMW 2 serie F2x – 2013 … chiptuning specialist

chiptuning  BMW  2 serie F2x - 2013  ...
Een BMW met meer koppel en vermogen en gelijktijdig zuiniger?
Maatwerk BMW chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw BMW 2 serie F2x – 2013 … heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw BMW. Wij zijn specialist in het tunen van uw BMW 2 serie F2x – 2013 ….

U ervaart bij een BMW 2 serie F2x – 2013 …:

  • Extra vermogen tot wel 25%;
  • Tot 30% meer trekkracht;
  • Een besparing van +/- 5% op brandstof;

Overzicht BMW 2 serie F2x – 2013 …

Chiptuning BMW 2 serie F2x – 2013 … 220i – 184pk
Chiptuning BMW 2 serie F2x – 2013 … M235i – 326pk
Chiptuning BMW 2 serie F2x – 2013 … 228i – 245pk
Chiptuning BMW 2 serie F2x – 2013 … 218D – 143pk
Chiptuning BMW 2 serie F2x – 2013 … 220D – 163pk
Chiptuning BMW 2 serie F2x – 2013 … 220D – 184pk
Chiptuning BMW 2 serie F2x – 2013 … 220D – 200pk
Chiptuning BMW 2 serie F2x – 2013 … 220D – 190pk
Chiptuning BMW 2 serie F2x – 2013 … 218D – 136pk
Chiptuning BMW 2 serie F2x – 2013 … 218i – 136pk
Chiptuning BMW 2 serie F2x – 2013 … 225D 218pk
Chiptuning BMW 2 serie F2x – 2013 … 225D 224pk
Chiptuning BMW 2 serie F2x – 2013 … 218D – 150pk
Chiptuning BMW 2 serie F2x – 2013 … M240i – 340pk

Staat je BMW 2 serie F2x - 2013 ... er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen BMW 2 serie F2x – 2013 … chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over BMW 2 serie F2x – 2013 … chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je BMW 2 serie F2x - 2013 ...

Verbetering acceleratie

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de BMW worden verlaagd . De vertraging in de brandstofontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een reeks software parameters die direct betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend bepalend. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter helemaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.

BMW chiptuning op maat

Hedendaagse BMW modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is als het ware het brein van de BMW motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De ECU is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst een stuk minder, plusminus 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt BMW deze winstmarge niet zelf?

Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de BMW de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een omvangrijk aantal landen ingezet worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerlei redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Wat is het verbruik na BMW chiptuning?

Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.

Meer weten over BMW 2 serie F2x - 2013 ... chiptuning? Neem contact op