Vragen? Bel direct

0593 232114



BMW 1 serie F20 – 2015 chiptuning specialist

chiptuning  BMW  1 serie F20 - 2015
Chiptuning BMW: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Dankzij BMW chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw BMW 1 serie F20 – 2015 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw BMW. Wij zijn specialist in het tunen van uw BMW 1 serie F20 – 2015.

U ervaart bij een BMW 1 serie F20 – 2015:

  • Additioneel vermogen tot wel 25%;
  • Additionele trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn realistisch;
  • Een besparing op brandstof van rond de 5%;

Overzicht BMW 1 serie F20 – 2015

Chiptuning BMW 1 serie F20 – 2015 118D 150pk
Chiptuning BMW 1 serie F20 – 2015 116i 109pk (1499cc)
Chiptuning BMW 1 serie F20 – 2015 118i 136pk (1598cc)
Chiptuning BMW 1 serie F20 – 2015 120i 177pk (1598cc)
Chiptuning BMW 1 serie F20 – 2015 125i 218pk
Chiptuning BMW 1 serie F20 – 2015 135i 326pk
Chiptuning BMW 1 serie F20 – 2015 114D 95pk (1496cc)
Chiptuning BMW 1 serie F20 – 2015 116D 116pk (1496cc)
Chiptuning BMW 1 serie F20 – 2015 120D 190pk
Chiptuning BMW 1 serie F20 – 2015 125D 224pk (1995cc)
Chiptuning BMW 1 serie F20 – 2015 118i 136pk (1499cc)
Chiptuning BMW 1 serie F20 – 2015 125D 211pk (1995cc)
Chiptuning BMW 1 serie F20 – 2015 120D 163pk
Chiptuning BMW 1 serie F20 – 2015 M140i 340pk
Chiptuning BMW 1 serie F20 – 2015 120i 184pk (1998cc) (B48)
Chiptuning BMW 1 serie F20 – 2015 125i 224pk

Staat je BMW 1 serie F20 - 2015 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen BMW 1 serie F20 – 2015 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over BMW 1 serie F20 – 2015 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je BMW 1 serie F20 - 2015

Verbetering acceleratie

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de BMW . Wij beperken ook de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een aantal parameters in de software die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend fundamenteel. Doorgaans wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.

BMW chiptuning maatwerk

Hedendaagse BMW modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, beter bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de BMW motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst een stuk lager, circa 6 tot 8%.

Waarom gebruikt BMW deze winstmarge niet zelf?

Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de BMW fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van BMW worden in talrijk landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerlei factoren. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Hoe is het brandstofverbruik na BMW chiptuning?

Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.

Meer weten over BMW 1 serie F20 - 2015 chiptuning? Neem contact op