Vragen? Bel direct

0593 232114



BMW 1 serie F20 – 2011 – 2015 chiptuning specialist

chiptuning  BMW  1 serie F20 - 2011 - 2015
Een BMW met meer koppel en vermogen en gelijktijdig zuiniger?
Met onze BMW maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw BMW 1 serie F20 – 2011 – 2015 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw BMW. Wij zijn specialist in het tunen van uw BMW 1 serie F20 – 2011 – 2015.

U ervaart bij een BMW 1 serie F20 – 2011 – 2015:

  • Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
  • Additionele trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn haalbaar;
  • Een aanzienlijk zuinigere BMW, tot wel 5% brandstofbesparing;

Overzicht BMW 1 serie F20 – 2011 – 2015

Chiptuning BMW 1 serie F20 – 2011 – 2015 120D 200pk
Chiptuning BMW 1 serie F20 – 2011 – 2015 120D 163pk
Chiptuning BMW 1 serie F20 – 2011 – 2015 118D 136pk
Chiptuning BMW 1 serie F20 – 2011 – 2015 114i 102pk
Chiptuning BMW 1 serie F20 – 2011 – 2015 116i 136pk
Chiptuning BMW 1 serie F20 – 2011 – 2015 118i (1600cc) 170pk
Chiptuning BMW 1 serie F20 – 2011 – 2015 125i 218pk
Chiptuning BMW 1 serie F20 – 2011 – 2015 M 135i 320pk
Chiptuning BMW 1 serie F20 – 2011 – 2015 125D 218pk (1995cc)
Chiptuning BMW 1 serie F20 – 2011 – 2015 114D 95pk (1598cc)
Chiptuning BMW 1 serie F20 – 2011 – 2015 116D 116pk (1598cc)
Chiptuning BMW 1 serie F20 – 2011 – 2015 116D 116pk (1995cc)
Chiptuning BMW 1 serie F20 – 2011 – 2015 118D 143pk
Chiptuning BMW 1 serie F20 – 2011 – 2015 120D 184pk
Chiptuning BMW 1 serie F20 – 2011 – 2015 125D 211pk (1995cc)

Staat je BMW 1 serie F20 - 2011 - 2015 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen BMW 1 serie F20 – 2011 – 2015 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over BMW 1 serie F20 – 2011 – 2015 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je BMW 1 serie F20 - 2011 - 2015

Verbetering acceleratie

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de BMW worden verlaagd . De vertraging in de brandstofontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een aantal software parameters die direct betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzamerhand op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm bepalend. Regelmatig wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je doorgaans helemaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht voelbaar is.

BMW chiptuning op maat

Moderne BMW modellen zijn vandaag de dag voorzien van een ECU, beter bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de BMW motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst aanzienlijk lager, ongeveer 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt BMW deze speelruimte niet zelf?

Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de BMW de software niet optimaal af. De auto’s van BMW worden in legio landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal vanwege allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slecht onderhoud, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.

Hoe is het verbruik na BMW chiptuning?

Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over BMW 1 serie F20 - 2011 - 2015 chiptuning? Neem contact op