Vragen? Bel direct

0593 232114



BMW 1 serie E87 – 2007 – 2011 chiptuning specialist

chiptuning  BMW  1 serie E87 - 2007 - 2011
Een BMW met meer koppel en vermogen en tegelijkertijd zuiniger?
Met onze BMW maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw BMW 1 serie E87 – 2007 – 2011 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw BMW. Wij zijn specialist in het tunen van uw BMW 1 serie E87 – 2007 – 2011.

U ervaart bij een BMW 1 serie E87 – 2007 – 2011:

  • Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
  • Een besparing van +/- 5% op brandstof;

Overzicht BMW 1 serie E87 – 2007 – 2011

Chiptuning BMW 1 serie E87 – 2007 – 2011 123D 204pk
Chiptuning BMW 1 serie E87 – 2007 – 2011 118D 143pk
Chiptuning BMW 1 serie E87 – 2007 – 2011 120D 177pk
Chiptuning BMW 1 serie E87 – 2007 – 2011 120D 163pk
Chiptuning BMW 1 serie E87 – 2007 – 2011 118D 136pk
Chiptuning BMW 1 serie E87 – 2007 – 2011 125i 218pk
Chiptuning BMW 1 serie E87 – 2007 – 2011 135i – N54 306pk
Chiptuning BMW 1 serie E87 – 2007 – 2011 1M – 3.0i Bi-turbo 340pk
Chiptuning BMW 1 serie E87 – 2007 – 2011 135i – N55 – twinscroll 306pk
Chiptuning BMW 1 serie E87 – 2007 – 2011 116D 115pk
Chiptuning BMW 1 serie E87 – 2007 – 2011 118i 143pk
Chiptuning BMW 1 serie E87 – 2007 – 2011 120i 170pk
Chiptuning BMW 1 serie E87 – 2007 – 2011 130i 265pk
Chiptuning BMW 1 serie E87 – 2007 – 2011 116i 122pk

Staat je BMW 1 serie E87 - 2007 - 2011 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen BMW 1 serie E87 – 2007 – 2011 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over BMW 1 serie E87 – 2007 – 2011 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je BMW 1 serie E87 - 2007 - 2011

Acceleratie verbetering

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de BMW . Wij beperken tevens de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een aantal software parameters die rechtstreeks verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzamerhand op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is enorm bepalend. Dikwijls wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je doorgaans helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.

BMW chiptuning maatwerk

Hedendaagse BMW modellen zijn vandaag de dag uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is het brein van de BMW motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst substantieel minder, omstreeks 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt de BMW fabrikant deze marge zelf niet?

Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de BMW fabrikant de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist wegens allerhande redenen. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.

Hoe is het brandstofverbruik na BMW chiptuning?

Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over BMW 1 serie E87 - 2007 - 2011 chiptuning? Neem contact op