BMW chiptuning specialist
Een BMW met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Maatwerk BMW chiptuning maakt dit mogelijk!
Wij kunnen chiptuning voor vrijwel alle BMW types uitvoeren. Mocht je BMW er niet tussen staan, neem dan even contact op. Door het optimaliseren van de software zal het rijcomfort, vermogen en koppel toenemen.
Tijdens de tuning van de BMW worden de parameters van de software beter afgestemd. Door deze ideale afstemming geeft BMW chiptuning grofweg;
- Tot meer dan 25% aan extra vermogen;
- Additionele trekkracht; winsten tot 30% zijn realistisch;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Kortom; Meer vermogen, koppel en een lager brandstofverbruik voor je BMW.
Verbeter direct de rijsprestaties van je BMW
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de BMW . De vertraging in de ontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend beslissend. Vaak wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je doorgaans totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.
BMW chiptuning op maat
Hedendaagse BMW modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is het brein van de BMW motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst haalbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst een stuk lager, circa 6 tot 8%.
Waarom gebruikt BMW deze winstmarge zelf niet?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de BMW fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van BMW worden in veel landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist vanwege allerhande redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na BMW chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk..