Bentley Continental GT3-R chiptuning specialist
Minder brandstofkosten en toch meer vermogen met je Bentley?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Bentley chiptuning!
Na een chiptuning van uw Bentley Continental GT3-R heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Bentley. Wij zijn specialist in het tunen van uw Bentley Continental GT3-R.
U ervaart bij een Bentley Continental GT3-R:
- Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht Bentley Continental GT3-R
Staat je Bentley Continental GT3-R er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Bentley Continental GT3-R chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Bentley Continental GT3-R chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Bentley Continental GT3-R
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Bentley worden verlaagd . Wij beperken tevens de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is erg fundamenteel. Doorgaans wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.
Bentley chiptuning op maat
Moderne Bentley modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. De ECU is het brein van de Bentley motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst aanzienlijk minder, circa 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de Bentley fabrikant deze winstmarge niet zelf?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Bentley fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Bentley worden in talrijk landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist wegens allerlei redenen. Denk hierbij aan extreem weer, slecht onderhoud, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het verbruik na Bentley chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.