Vragen? Bel direct

0593 232114



Audi SQ5 2012 chiptuning specialist

chiptuning  Audi  SQ5 2012
Chiptuning Audi: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Audi chiptuning!
Na een chiptuning van uw Audi SQ5 2012 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Audi. Wij zijn specialist in het tunen van uw Audi SQ5 2012.

U ervaart bij een Audi SQ5 2012:

  • Een winst van 25% aan extra vermogen;
  • Extra trekkracht; winsten tot 30% zijn realistisch;
  • Een substantieel zuinigere Audi, tot wel 5% besparing op brandstof;

Overzicht Audi SQ5 2012

Chiptuning Audi SQ5 2012 3.0 TDI Bi-Turbo 313pk
Chiptuning Audi SQ5 2012 3.0 TDI Bi-Turbo Plus 340pk
Chiptuning Audi SQ5 2012 3.0 TFSI 354pk
Chiptuning Audi SQ5 2012 3.0 TDI Bi-Turbo 326pk

Staat je Audi SQ5 2012 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Audi SQ5 2012 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Audi SQ5 2012 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Audi SQ5 2012

Verbetering acceleratie

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Audi worden verlaagd . De vertraging in de brandstofontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een aantal software parameters die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzaam op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm fundamenteel. Dikwijls wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht voelbaar is.

Audi chiptuning maatwerk

Hedendaagse Audi modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is het brein van de Audi motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst aanzienlijk minder, omstreeks 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt de Audi fabrikant deze winstmarge zelf niet?

Een terechte vraag. Waarom stelt de Audi fabrikant de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen verkocht worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist wegens allerlei redenen. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.

Wat is het brandstofverbruik na Audi chiptuning?

Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Audi SQ5 2012 chiptuning? Neem contact op