Audi RS5 2010 – 2016 chiptuning specialist
Een Audi met meer koppel en vermogen en gelijktijdig zuiniger?
Dankzij Audi chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Audi RS5 2010 – 2016 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Audi. Wij zijn specialist in het tunen van uw Audi RS5 2010 – 2016.
U ervaart bij een Audi RS5 2010 – 2016:
- Tot meer dan 25% aan extra vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht Audi RS5 2010 – 2016
Staat je Audi RS5 2010 - 2016 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Audi RS5 2010 – 2016 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Audi RS5 2010 – 2016 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Audi RS5 2010 - 2016
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Audi . Wij beperken tevens de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm bepalend. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.
Audi chiptuning op maat
Hedendaagse Audi modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook bekend als het regelapparaat. De ECU is als het ware het brein van de Audi motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een duidelijk merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst aanzienlijk lager, circa 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Audi deze marge zelf niet?
Een terechte vraag. Waarom stelt de Audi fabrikant de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist vanwege allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, mindere brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het verbruik na Audi chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.