Audi Q5 8R – 2008 – 2011 chiptuning specialist
Chiptuning Audi: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Dankzij Audi chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Audi Q5 8R – 2008 – 2011 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Audi. Wij zijn specialist in het tunen van uw Audi Q5 8R – 2008 – 2011.
U ervaart bij een Audi Q5 8R – 2008 – 2011:
- Tot ruim 25% aan extra vermogen;
- Additionele trekkracht; winsten tot 30% zijn realistisch;
- Een substantieel zuinigere Audi, tot wel 5% brandstofbesparing;
Overzicht Audi Q5 8R – 2008 – 2011
Chiptuning Audi Q5 8R – 2008 – 2011 2.0 TDI CR 163pk
Chiptuning Audi Q5 8R – 2008 – 2011 2.0 TDI CR 170pk
Chiptuning Audi Q5 8R – 2008 – 2011 2.0 TFSI 211pk
Chiptuning Audi Q5 8R – 2008 – 2011 3.0 TDI 240pk
Chiptuning Audi Q5 8R – 2008 – 2011 2.0 TFSI 180pk
Chiptuning Audi Q5 8R – 2008 – 2011 3.2 FSI 270pk
Chiptuning Audi Q5 8R – 2008 – 2011 2.0 TDI CR 143pk
Chiptuning Audi Q5 8R – 2008 – 2011 2.0 TDI CR 136pk
Chiptuning Audi Q5 8R – 2008 – 2011 3.0 TDI 211pk
Chiptuning Audi Q5 8R – 2008 – 2011 2.0 TFSI Hybrid 245pk
Staat je Audi Q5 8R - 2008 - 2011 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Audi Q5 8R – 2008 – 2011 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Audi Q5 8R – 2008 – 2011 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Audi Q5 8R - 2008 - 2011
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Audi . Wij beperken tevens de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is erg bepalend. Regelmatig wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.
Audi chiptuning maatwerk
Hedendaagse Audi modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is het brein van de Audi motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst een stuk minder, plusminus 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Audi deze speelruimte zelf niet?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Audi de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Audi worden in talrijk landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerlei redenen. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is het brandstofverbruik na Audi chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.