Vragen? Bel direct

0593 232114



Audi Q3 U8 – 2015 chiptuning specialist

chiptuning  Audi  Q3 U8 - 2015
Een Audi met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Met onze Audi maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Audi Q3 U8 – 2015 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Audi. Wij zijn specialist in het tunen van uw Audi Q3 U8 – 2015.

U ervaart bij een Audi Q3 U8 – 2015:

  • Additioneel vermogen tot wel 25%;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
  • Een substantieel zuinigere Audi, tot wel 5% brandstofbesparing;

Overzicht Audi Q3 U8 – 2015

Chiptuning Audi Q3 U8 – 2015 1.4 TFSI 150pk
Chiptuning Audi Q3 U8 – 2015 2.0 TFSI 180pk
Chiptuning Audi Q3 U8 – 2015 2.0 TFSI 220pk
Chiptuning Audi Q3 U8 – 2015 2.0 TDI CR 150pk
Chiptuning Audi Q3 U8 – 2015 2.0 TDI CR 184pk
Chiptuning Audi Q3 U8 – 2015 RS 2.5 TFSI 340pk
Chiptuning Audi Q3 U8 – 2015 RS 2.5 TFSI Performance 367pk
Chiptuning Audi Q3 U8 – 2015 2.0 TDI CR 185pk
Chiptuning Audi Q3 U8 – 2015 1.4 TFSI 125pk

Staat je Audi Q3 U8 - 2015 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Audi Q3 U8 – 2015 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Audi Q3 U8 – 2015 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Audi Q3 U8 - 2015

Acceleratie verbetering

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Audi . Wij beperken daarnaast de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een reeks parameters in de software die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzamerhand op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm fundamenteel. Doorgaans wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.

Audi chiptuning maatwerk

Moderne Audi modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, beter bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Audi motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst haalbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst aanzienlijk lager, omstreeks 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt de Audi fabrikant deze winstmarge zelf niet?

Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Audi de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel wegens allerlei redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.

Hoe is het verbruik na Audi chiptuning?

Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Audi Q3 U8 - 2015 chiptuning? Neem contact op