Vragen? Bel direct

0593 232114



Audi A8 D4 – 2010 – 2016 chiptuning specialist

chiptuning  Audi  A8 D4 - 2010 - 2016
Chiptuning Audi: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Dankzij Audi chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Audi A8 D4 – 2010 – 2016 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Audi. Wij zijn specialist in het tunen van uw Audi A8 D4 – 2010 – 2016.

U ervaart bij een Audi A8 D4 – 2010 – 2016:

  • Tot ruim 25% aan extra vermogen;
  • Additionele trekkracht; winsten tot 30% zijn realistisch;
  • Een substantieel zuinigere Audi, tot wel 5% brandstofbesparing;

Overzicht Audi A8 D4 – 2010 – 2016

Chiptuning Audi A8 D4 – 2010 – 2016 2.0 TFSI Hybrid 245pk
Chiptuning Audi A8 D4 – 2010 – 2016 3.0 TDI Quattro 204pk
Chiptuning Audi A8 D4 – 2010 – 2016 3.0 TDI 250pk
Chiptuning Audi A8 D4 – 2010 – 2016 3.0 TDI 258pk
Chiptuning Audi A8 D4 – 2010 – 2016 3.0 TDI Bi-Turbo 313pk
Chiptuning Audi A8 D4 – 2010 – 2016 3.0 TFSI 290pk
Chiptuning Audi A8 D4 – 2010 – 2016 4.2 FSI 372pk
Chiptuning Audi A8 D4 – 2010 – 2016 4.0 TFSI 420pk
Chiptuning Audi A8 D4 – 2010 – 2016 4.2 TDI 350pk
Chiptuning Audi A8 D4 – 2010 – 2016 3.0 TFSI 310pk
Chiptuning Audi A8 D4 – 2010 – 2016 4.2 TDI 385pk
Chiptuning Audi A8 D4 – 2010 – 2016 4.0 TFSI 435pk
Chiptuning Audi A8 D4 – 2010 – 2016 6.3 W12 500pk
Chiptuning Audi A8 D4 – 2010 – 2016 3.0 TDI FWD 204pk
Chiptuning Audi A8 D4 – 2010 – 2016 3.0 TDI 211pk
Chiptuning Audi A8 D4 – 2010 – 2016 4.0 TFSI 520pk

Staat je Audi A8 D4 - 2010 - 2016 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Audi A8 D4 – 2010 – 2016 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Audi A8 D4 – 2010 – 2016 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Audi A8 D4 - 2010 - 2016

Acceleratie verbetering

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Audi . Wij beperken tevens de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een reeks parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is erg bepalend. Regelmatig wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.

Audi chiptuning maatwerk

Hedendaagse Audi modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is het brein van de Audi motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst een stuk minder, plusminus 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Audi deze speelruimte zelf niet?

Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Audi de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Audi worden in talrijk landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerlei redenen. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.

Wat is het brandstofverbruik na Audi chiptuning?

Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.

Meer weten over Audi A8 D4 - 2010 - 2016 chiptuning? Neem contact op