Vragen? Bel direct

0593 232114



Audi A8 D3 – 2003 – 2010 chiptuning specialist

chiptuning  Audi  A8 D3 - 2003 - 2010
Een Audi met meer koppel en vermogen en gelijktijdig zuiniger?
Dankzij Audi chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Audi A8 D3 – 2003 – 2010 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Audi. Wij zijn specialist in het tunen van uw Audi A8 D3 – 2003 – 2010.

U ervaart bij een Audi A8 D3 – 2003 – 2010:

  • Een winst van 25% aan extra vermogen;
  • Extra trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn realistisch;
  • Een besparing van +/- 5% op brandstof;

Overzicht Audi A8 D3 – 2003 – 2010

Chiptuning Audi A8 D3 – 2003 – 2010 4.0 TDI 275pk
Chiptuning Audi A8 D3 – 2003 – 2010 4.2 TDI 326pk
Chiptuning Audi A8 D3 – 2003 – 2010 S8 5.2 FSI 450pk
Chiptuning Audi A8 D3 – 2003 – 2010 3.0 TDI 233pk
Chiptuning Audi A8 D3 – 2003 – 2010 4.2 FSI 350pk
Chiptuning Audi A8 D3 – 2003 – 2010 3.2 FSI 260pk
Chiptuning Audi A8 D3 – 2003 – 2010 4.2i 335pk
Chiptuning Audi A8 D3 – 2003 – 2010 6.0i W12
Chiptuning Audi A8 D3 – 2003 – 2010 3.0 TDI 211pk

Staat je Audi A8 D3 - 2003 - 2010 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Audi A8 D3 – 2003 – 2010 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Audi A8 D3 – 2003 – 2010 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Audi A8 D3 - 2003 - 2010

Verbetering acceleratie

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Audi . De vertraging in de brandstofontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een reeks parameters in de software die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend fundamenteel. Dikwijls wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter helemaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.

Audi chiptuning maatwerk

Hedendaagse Audi modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, beter bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is het brein van de Audi motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een voelbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst substantieel minder, ongeveer 6 tot 8%.

Waarom gebruikt Audi deze marge zelf niet?

Een terechte vraag. Waarom stelt de Audi fabrikant de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Audi worden in legio landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal vanwege allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Brandstofbesparing na Audi chiptuning?

Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Audi A8 D3 - 2003 - 2010 chiptuning? Neem contact op