Audi A6 C5 – 1997 – 2004 chiptuning specialist
Je wilt meer vermogen en tegelijk brandstof besparen op je Audi?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Audi chiptuning!
Na een chiptuning van uw Audi A6 C5 – 1997 – 2004 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Audi. Wij zijn specialist in het tunen van uw Audi A6 C5 – 1997 – 2004.
U ervaart bij een Audi A6 C5 – 1997 – 2004:
- Tot ruim 25% aan extra vermogen;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
- Een brandstofbesparing van rond de 5%;
Overzicht Audi A6 C5 – 1997 – 2004
Chiptuning Audi A6 C5 – 1997 – 2004 1.9 TDI 130pk
Chiptuning Audi A6 C5 – 1997 – 2004 2.5 TDI 163pk
Chiptuning Audi A6 C5 – 1997 – 2004 2.5 TDI 150pk
Chiptuning Audi A6 C5 – 1997 – 2004 2.5 TDI 180pk
Chiptuning Audi A6 C5 – 1997 – 2004 2.7T 230pk
Chiptuning Audi A6 C5 – 1997 – 2004 2.7T 250pk
Chiptuning Audi A6 C5 – 1997 – 2004 3.0 V6 220pk
Chiptuning Audi A6 C5 – 1997 – 2004 1.8 T 150pk
Chiptuning Audi A6 C5 – 1997 – 2004 1.9 TDI 110pk
Chiptuning Audi A6 C5 – 1997 – 2004 1.9 TDI 115pk
Chiptuning Audi A6 C5 – 1997 – 2004 2.4i V6 170pk
Chiptuning Audi A6 C5 – 1997 – 2004 2.8i 193pk
Staat je Audi A6 C5 - 1997 - 2004 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Audi A6 C5 – 1997 – 2004 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Audi A6 C5 – 1997 – 2004 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Audi A6 C5 - 1997 - 2004
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Audi . De vertraging in de ontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg bepalend. Vaak wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.
Audi chiptuning maatwerk
Hedendaagse Audi modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, beter bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de Audi motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de hoeveelheid ingespoten brandstof, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst een stuk minder, ongeveer 6 tot 8%.
Waarom gebruikt de Audi fabrikant deze speelruimte niet zelf?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Audi de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen ingezet worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is het verbruik na Audi chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.