Vragen? Bel direct

0593 232114



Audi A3 8P – 2008 – 2012 chiptuning specialist

chiptuning  Audi  A3 8P - 2008 - 2012
Minder brandstofkosten en toch meer vermogen met je Audi?
Met onze Audi maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Audi A3 8P – 2008 – 2012 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Audi. Wij zijn specialist in het tunen van uw Audi A3 8P – 2008 – 2012.

U ervaart bij een Audi A3 8P – 2008 – 2012:

  • Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
  • Een betere afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing boven de 5%;

Overzicht Audi A3 8P – 2008 – 2012

Chiptuning Audi A3 8P – 2008 – 2012 1.4 TFSI 125pk
Chiptuning Audi A3 8P – 2008 – 2012 1.4 TFSI 122pk
Chiptuning Audi A3 8P – 2008 – 2012 2.0 TDI CR 163pk
Chiptuning Audi A3 8P – 2008 – 2012 1.8 TFSI 160pk
Chiptuning Audi A3 8P – 2008 – 2012 2.0 TDI CR 136pk
Chiptuning Audi A3 8P – 2008 – 2012 2.0 TDI CR 140pk
Chiptuning Audi A3 8P – 2008 – 2012 3.2 V6 250pk
Chiptuning Audi A3 8P – 2008 – 2012 1.2 TFSI 105pk
Chiptuning Audi A3 8P – 2008 – 2012 2.0 TDI CR 170pk
Chiptuning Audi A3 8P – 2008 – 2012 2.0 TFSI 200pk
Chiptuning Audi A3 8P – 2008 – 2012 1.6 TDI 105pk
Chiptuning Audi A3 8P – 2008 – 2012 1.9 TDI 105pk
Chiptuning Audi A3 8P – 2008 – 2012 1.6 TDI 90pk

Staat je Audi A3 8P - 2008 - 2012 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Audi A3 8P – 2008 – 2012 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Audi A3 8P – 2008 – 2012 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Audi A3 8P - 2008 - 2012

Acceleratie verbetering

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Audi worden verlaagd . De vertraging in de brandstofontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een reeks parameters in de software die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzamerhand op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is enorm beslissend. Meestal wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je merendeels helemaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.

Audi chiptuning op maat

Hedendaagse Audi modellen zijn vandaag de dag uitgerust met een ECU, beter bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is het brein van de Audi motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst een stuk minder, omstreeks 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Audi deze winstmarge zelf niet?

Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Audi de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, mindere brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Brandstofbesparing na Audi chiptuning?

Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Audi A3 8P - 2008 - 2012 chiptuning? Neem contact op