Vragen? Bel direct

0593 232114



Audi A3 8P – 2003 – 2008 chiptuning specialist

chiptuning  Audi  A3 8P - 2003 - 2008
Je wilt meer vermogen en tegelijkertijd brandstof besparen op je Audi?
Maatwerk Audi chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Audi A3 8P – 2003 – 2008 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Audi. Wij zijn specialist in het tunen van uw Audi A3 8P – 2003 – 2008.

U ervaart bij een Audi A3 8P – 2003 – 2008:

  • Additioneel vermogen tot wel 25%;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
  • Een optimale afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;

Overzicht Audi A3 8P – 2003 – 2008

Chiptuning Audi A3 8P – 2003 – 2008 1.6i 102pk
Chiptuning Audi A3 8P – 2003 – 2008 1.6 FSI 115pk
Chiptuning Audi A3 8P – 2003 – 2008 1.9 TDI 105pk
Chiptuning Audi A3 8P – 2003 – 2008 2.0 FSI 150pk
Chiptuning Audi A3 8P – 2003 – 2008 2.0 TDI 140pk
Chiptuning Audi A3 8P – 2003 – 2008 2.0 TDI 136pk
Chiptuning Audi A3 8P – 2003 – 2008 2.0 TDI DPF 170pk
Chiptuning Audi A3 8P – 2003 – 2008 2.0 TDI DPF 163pk
Chiptuning Audi A3 8P – 2003 – 2008 2.0 TDI DPF 136pk
Chiptuning Audi A3 8P – 2003 – 2008 2.0 TDI DPF 140pk
Chiptuning Audi A3 8P – 2003 – 2008 2.0 TFSI 200pk
Chiptuning Audi A3 8P – 2003 – 2008 3.2 V6 250pk
Chiptuning Audi A3 8P – 2003 – 2008 1.8 TFSI 160pk

Staat je Audi A3 8P - 2003 - 2008 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Audi A3 8P – 2003 – 2008 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Audi A3 8P – 2003 – 2008 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Audi A3 8P - 2003 - 2008

Acceleratie verbetering

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Audi . Wij beperken daarnaast de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een reeks parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg belangrijk. Meestal wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.

Audi chiptuning op maat

Hedendaagse Audi modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Audi motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst denkbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst aanzienlijk lager, circa 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Audi deze winstmarge niet zelf?

Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Audi de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Audi worden in veel landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist vanwege allerhande redenen. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.

Wat is de brandstofbesparing na Audi chiptuning?

Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Audi A3 8P - 2003 - 2008 chiptuning? Neem contact op