Aston Martin Vantage All chiptuning specialist
Chiptuning Aston Martin: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Dankzij Aston Martin chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Aston Martin Vantage All heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Aston Martin. Wij zijn specialist in het tunen van uw Aston Martin Vantage All.
U ervaart bij een Aston Martin Vantage All:
- Tot ruim 25% aan extra vermogen;
- Additionele trekkracht; winsten tot 30% zijn realistisch;
- Een betere afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;
Overzicht Aston Martin Vantage All
Chiptuning Aston Martin Vantage All 4.7 V8 426pk
Chiptuning Aston Martin Vantage All 4.3 V8 380pk
Chiptuning Aston Martin Vantage All 4.7 V8 S 436pk
Chiptuning Aston Martin Vantage All 6.0 V12 517pk
Chiptuning Aston Martin Vantage All 4.3 V8 400pk
Staat je Aston Martin Vantage All er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Aston Martin Vantage All chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Aston Martin Vantage All chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Aston Martin Vantage All
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Aston Martin . De vertraging in de brandstofontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg belangrijk. Doorgaans wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je normaliter helemaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.
Aston Martin chiptuning maatwerk
Hedendaagse Aston Martin modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, ook bekend als het regelapparaat. De ECU is als het ware het brein van de Aston Martin motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst realiseerbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst aanzienlijk minder, omstreeks 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Aston Martin deze marge zelf niet?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Aston Martin fabrikant de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een omvangrijk aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal wegens allerhande redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, mindere brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het brandstofverbruik na Aston Martin chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.