Aston Martin DBS All chiptuning specialist
Je wilt meer vermogen en gelijktijdig brandstof besparen op je Aston Martin?
Met onze Aston Martin maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Aston Martin DBS All heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Aston Martin. Wij zijn specialist in het tunen van uw Aston Martin DBS All.
U ervaart bij een Aston Martin DBS All:
- Additioneel vermogen tot wel 25%;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht Aston Martin DBS All
Staat je Aston Martin DBS All er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Aston Martin DBS All chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Aston Martin DBS All chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Aston Martin DBS All
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Aston Martin . Wij beperken daarnaast de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die direct verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is enorm beslissend. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.
Aston Martin chiptuning op maat
Moderne Aston Martin modellen zijn tegenwoordig voorzien van een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is als het ware het brein van de Aston Martin motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. De ECU is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst denkbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst substantieel minder, ongeveer 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Aston Martin deze speelruimte zelf niet?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Aston Martin de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen ingezet worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal wegens allerhande factoren. Denk hierbij aan extreem weer, slecht onderhoud, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Aston Martin chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.