Alpine A110 chiptuning specialist
Je wilt meer vermogen en tegelijkertijd brandstof besparen op je Alpine?
Met onze Alpine maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Alpine A110 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Alpine. Wij zijn specialist in het tunen van uw Alpine A110.
U ervaart bij een Alpine A110:
- Tot ruim 25% aan extra vermogen;
- Additionele trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn haalbaar;
- Een brandstofbesparing van rond de 5%;
Overzicht Alpine A110
Staat je Alpine A110 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Alpine A110 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Alpine A110 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Alpine A110
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Alpine worden verlaagd . De vertraging in de brandstofontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die direct betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzamerhand op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is enorm belangrijk. Regelmatig wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter helemaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.
Alpine chiptuning op maat
Hedendaagse Alpine modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Alpine motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst een stuk minder, ongeveer 6 tot 8%.
Waarom gebruikt de Alpine fabrikant deze speelruimte niet zelf?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Alpine de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen verkocht worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is het brandstofverbruik na Alpine chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.