Vragen? Bel direct

0593 232114

Alpina D3 chiptuning



Alpina D3 chiptuning specialist

chiptuning  Alpina  D3
Een Alpina met meer koppel en vermogen en tegelijkertijd zuiniger?
Maatwerk Alpina chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Alpina D3 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Alpina. Wij zijn specialist in het tunen van uw Alpina D3.

U ervaart bij een Alpina D3:

  • Een winst van 25% aan extra vermogen;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
  • Een optimale afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing boven de 5%;

Overzicht Alpina D3

Chiptuning Alpina D3 2010

Staat je Alpina D3 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Alpina D3 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Alpina D3 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Alpina D3

Verbetering acceleratie

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Alpina . De vertraging in de ontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een reeks software parameters die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is erg bepalend. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.

Alpina chiptuning maatwerk

Moderne Alpina modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, ook bekend als het regelapparaat. De ECU is als het ware het brein van de Alpina motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst een stuk lager, circa 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Alpina deze speelruimte niet zelf?

Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Alpina de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen verkocht worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist wegens allerhande redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Wat is het verbruik na Alpina chiptuning?

Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Alpina D3 chiptuning? Neem contact op