Alfa Romeo 147 2001-2005 chiptuning specialist
Je wilt meer vermogen en tegelijk brandstof besparen op je Alfa Romeo?
Maatwerk Alfa Romeo chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Alfa Romeo 147 2001-2005 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Alfa Romeo. Wij zijn specialist in het tunen van uw Alfa Romeo 147 2001-2005.
U ervaart bij een Alfa Romeo 147 2001-2005:
- Tot ruim 25% aan extra vermogen;
- Additionele trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn haalbaar;
- Een optimale afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing boven de 5%;
Overzicht Alfa Romeo 147 2001-2005
Chiptuning Alfa Romeo 147 2001-2005 1.6 T-Spark 105pk
Chiptuning Alfa Romeo 147 2001-2005 1.9 JTD 136pk
Chiptuning Alfa Romeo 147 2001-2005 1.9 JTD 100pk
Chiptuning Alfa Romeo 147 2001-2005 1.9 JTD 115pk
Chiptuning Alfa Romeo 147 2001-2005 1.9 JTD 140pk
Chiptuning Alfa Romeo 147 2001-2005 2.0 T-Spark 150pk
Chiptuning Alfa Romeo 147 2001-2005 3.2 V6 GTA 250pk
Chiptuning Alfa Romeo 147 2001-2005 1.6 T-Spark 120pk
Staat je Alfa Romeo 147 2001-2005 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Alfa Romeo 147 2001-2005 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Alfa Romeo 147 2001-2005 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Alfa Romeo 147 2001-2005
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Alfa Romeo worden verlaagd . De vertraging in de brandstofontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die rechtstreeks betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend fundamenteel. Meestal wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je normaliter helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht voelbaar is.
Alfa Romeo chiptuning maatwerk
Moderne Alfa Romeo modellen zijn vandaag de dag uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genoemd. De ECU is het brein van de Alfa Romeo motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst haalbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst aanzienlijk lager, plusminus 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Alfa Romeo deze winstmarge niet zelf?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Alfa Romeo fabrikant de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Alfa Romeo worden in talrijk landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel wegens allerhande redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slecht onderhoud, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is het verbruik na Alfa Romeo chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.