Pontiac Grand Am 1997 – 2005 chiptuning specialist
Een Pontiac met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Pontiac chiptuning!
Na een chiptuning van uw Pontiac Grand Am 1997 – 2005 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Pontiac. Wij zijn specialist in het tunen van uw Pontiac Grand Am 1997 – 2005.
U ervaart bij een Pontiac Grand Am 1997 – 2005:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een brandstofbesparing van rond de 5%;
Overzicht Pontiac Grand Am 1997 – 2005
Chiptuning Pontiac Grand Am 1997 – 2005 2.2i – 140pk
Chiptuning Pontiac Grand Am 1997 – 2005 2.4i – 150pk
Chiptuning Pontiac Grand Am 1997 – 2005 3.1 V6 155pk
Chiptuning Pontiac Grand Am 1997 – 2005 3.4 V6 170pk
Staat je Pontiac Grand Am 1997 - 2005 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Pontiac Grand Am 1997 – 2005 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Pontiac Grand Am 1997 – 2005 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Pontiac Grand Am 1997 - 2005
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Pontiac worden verlaagd . De vertraging in de brandstofontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend beslissend. Meestal wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.
Pontiac chiptuning maatwerk
Hedendaagse Pontiac modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. De ECU is het brein van de Pontiac motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst denkbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst een stuk minder, plusminus 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Pontiac deze winstmarge zelf niet?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Pontiac de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Pontiac worden in veel landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerlei redenen. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is het brandstofverbruik na Pontiac chiptuning?
Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.