GMC Yukon 2000 – 2006 chiptuning specialist
Chiptuning GMC: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Dat is mogelijk met onze maatwerk GMC chiptuning!
Na een chiptuning van uw GMC Yukon 2000 – 2006 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw GMC. Wij zijn specialist in het tunen van uw GMC Yukon 2000 – 2006.
U ervaart bij een GMC Yukon 2000 – 2006:
- Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
- Additionele trekkracht; winsten tot 30% zijn haalbaar;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht GMC Yukon 2000 – 2006
Chiptuning GMC Yukon 2000 – 2006 4.8 V8 275pk
Chiptuning GMC Yukon 2000 – 2006 5.3 V8 295pk
Chiptuning GMC Yukon 2000 – 2006 6.0 V8 329pk
Chiptuning GMC Yukon 2000 – 2006 8.1 V8 325pk
Staat je GMC Yukon 2000 - 2006 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen GMC Yukon 2000 – 2006 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over GMC Yukon 2000 – 2006 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je GMC Yukon 2000 - 2006
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de GMC worden verlaagd . Wij beperken daarnaast de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die direct betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg beslissend. Meestal wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.
GMC chiptuning maatwerk
Moderne GMC modellen zijn vandaag de dag uitgerust met een ECU, ook bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de GMC motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst denkbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst een stuk minder, plusminus 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt GMC deze winstmarge zelf niet?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de GMC de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen ingezet worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel wegens allerhande redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na GMC chiptuning?
Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.