McLaren 570 S / Sprint / GT4 All chiptuning specialist
Een McLaren met meer koppel en vermogen en gelijktijdig zuiniger?
Met onze McLaren maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw McLaren 570 S / Sprint / GT4 All heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw McLaren. Wij zijn specialist in het tunen van uw McLaren 570 S / Sprint / GT4 All.
U ervaart bij een McLaren 570 S / Sprint / GT4 All:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Additionele trekkracht; winsten tot 30% zijn realistisch;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht McLaren 570 S / Sprint / GT4 All
Staat je McLaren 570 S / Sprint / GT4 All er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen McLaren 570 S / Sprint / GT4 All chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over McLaren 570 S / Sprint / GT4 All chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je McLaren 570 S / Sprint / GT4 All
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de McLaren . Wij beperken eveneens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm beslissend. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.
McLaren chiptuning maatwerk
Hedendaagse McLaren modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is het brein van de McLaren motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid ingespoten brandstof, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst substantieel minder, ongeveer 6 tot 8%.
Waarom gebruikt McLaren deze winstmarge niet zelf?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de McLaren fabrikant de software zelf niet optimaal af. De auto’s van McLaren worden in veel landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na McLaren chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.