Vragen? Bel direct

0593 232114



Iveco Eurotrakker All chiptuning specialist

chiptuning  Iveco  Eurotrakker All
Je wilt meer vermogen en gelijktijdig brandstof besparen op je Iveco?
Dankzij Iveco chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Iveco Eurotrakker All heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Iveco. Wij zijn specialist in het tunen van uw Iveco Eurotrakker All.

U ervaart bij een Iveco Eurotrakker All:

  • Extra vermogen tot wel 25%;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
  • Een optimale afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;

Overzicht Iveco Eurotrakker All

Chiptuning Iveco Eurotrakker All 245PK E3
Chiptuning Iveco Eurotrakker All 273PK E3
Chiptuning Iveco Eurotrakker All 300 E3
Chiptuning Iveco Eurotrakker All 310 E3
Chiptuning Iveco Eurotrakker All 345 E3
Chiptuning Iveco Eurotrakker All 350 E3
Chiptuning Iveco Eurotrakker All 375 E3
Chiptuning Iveco Eurotrakker All 380 E3
Chiptuning Iveco Eurotrakker All 420 E3
Chiptuning Iveco Eurotrakker All 440 E3
Chiptuning Iveco Eurotrakker All 480 E3

Staat je Iveco Eurotrakker All er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Iveco Eurotrakker All chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Iveco Eurotrakker All chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Iveco Eurotrakker All

Acceleratie verbetering

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Iveco . Wij beperken tevens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm belangrijk. Doorgaans wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter helemaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.

Iveco chiptuning op maat

Hedendaagse Iveco modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, beter bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is het brein van de Iveco motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst aanzienlijk minder, plusminus 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Iveco deze speelruimte zelf niet?

Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Iveco de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een omvangrijk aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Brandstofbesparing na Iveco chiptuning?

Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.

Meer weten over Iveco Eurotrakker All chiptuning? Neem contact op