Smart ForTwo 2014 chiptuning specialist
Een Smart met meer koppel en vermogen en gelijktijdig zuiniger?
Dankzij Smart chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Smart ForTwo 2014 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Smart. Wij zijn specialist in het tunen van uw Smart ForTwo 2014.
U ervaart bij een Smart ForTwo 2014:
- Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
- Extra trekkracht; winsten tot 30% zijn realistisch;
- Een brandstofbesparing van rond de 5%;
Overzicht Smart ForTwo 2014
Chiptuning Smart ForTwo 2014 0.8 CDI 41pk
Chiptuning Smart ForTwo 2014 0.8 CDI 45pk
Chiptuning Smart ForTwo 2014 0.8 CDI 54pk
Chiptuning Smart ForTwo 2014 1.0i 61pk
Chiptuning Smart ForTwo 2014 1.0i 71pk
Chiptuning Smart ForTwo 2014 1.0 Turbo 84pk
Chiptuning Smart ForTwo 2014 1.0 Turbo Brabus 98pk
Chiptuning Smart ForTwo 2014 1.0 Turbo Brabus 102pk
Chiptuning Smart ForTwo 2014 Ultimate 112 – 112hp
Staat je Smart ForTwo 2014 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Smart ForTwo 2014 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Smart ForTwo 2014 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Smart ForTwo 2014
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Smart worden verlaagd . Wij beperken eveneens de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is erg bepalend. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je doorgaans helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht voelbaar is.
Smart chiptuning op maat
Hedendaagse Smart modellen zijn vandaag de dag uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is het brein van de Smart motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. De ECU is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst aanzienlijk minder, omstreeks 6 tot 8%.
Waarom gebruikt de Smart fabrikant deze winstmarge niet zelf?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Smart fabrikant de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Smart worden in legio landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel wegens allerhande redenen. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Smart chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.