Subaru Forester 2008 chiptuning specialist
Een Subaru met meer koppel en vermogen en tegelijkertijd zuiniger?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Subaru chiptuning!
Na een chiptuning van uw Subaru Forester 2008 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Subaru. Wij zijn specialist in het tunen van uw Subaru Forester 2008.
U ervaart bij een Subaru Forester 2008:
- Extra vermogen tot wel 25%;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
- Een optimale afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;
Overzicht Subaru Forester 2008
Chiptuning Subaru Forester 2008 2.0 XT 177pk
Chiptuning Subaru Forester 2008 2.5 Turbo 230pk
Chiptuning Subaru Forester 2008 2.5 Turbo 210pk
Staat je Subaru Forester 2008 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Subaru Forester 2008 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Subaru Forester 2008 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Subaru Forester 2008
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Subaru . Wij beperken eveneens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm beslissend. Meestal wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.
Subaru chiptuning op maat
Hedendaagse Subaru modellen zijn vandaag de dag voorzien van een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is het brein van de Subaru motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. De ECU is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst een stuk minder, ongeveer 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Subaru deze marge zelf niet?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Subaru de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Subaru worden in veel landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel wegens allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slecht onderhoud, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het brandstofverbruik na Subaru chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.