Vragen? Bel direct

0593 232114



Renault Mascott All chiptuning specialist

chiptuning  Renault  Mascott All
Chiptuning Renault: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Maatwerk Renault chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Renault Mascott All heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Renault. Wij zijn specialist in het tunen van uw Renault Mascott All.

U ervaart bij een Renault Mascott All:

  • Extra vermogen tot wel 25%;
  • Additionele trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn realistisch;
  • Een aanmerkelijk zuinigere Renault, tot wel 5% brandstofbesparing;

Overzicht Renault Mascott All

Chiptuning Renault Mascott All 3.0 DCi 156pk
Chiptuning Renault Mascott All 2.8 DCi 100pk
Chiptuning Renault Mascott All 2.8 DCi 125pk
Chiptuning Renault Mascott All 3.0 DCi 136pk
Chiptuning Renault Mascott All 2.8 DCi 145pk
Chiptuning Renault Mascott All 2.5 DCi 120pk
Chiptuning Renault Mascott All 3.0 DCi 115pk

Staat je Renault Mascott All er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Renault Mascott All chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Renault Mascott All chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Renault Mascott All

Verbetering acceleratie

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Renault . De vertraging in de ontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg fundamenteel. Vaak wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal helemaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.

Renault chiptuning maatwerk

Moderne Renault modellen zijn vandaag de dag voorzien van een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is het brein van de Renault motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst denkbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst aanzienlijk minder, plusminus 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Renault deze marge zelf niet?

Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Renault de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een omvangrijk aantal landen ingezet worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal vanwege allerlei redenen. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.

Wat is de brandstofbesparing na Renault chiptuning?

Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Renault Mascott All chiptuning? Neem contact op