Vragen? Bel direct

0593 232114



Peugeot 508 Ph2 – 2014 – 2018 chiptuning specialist

chiptuning  Peugeot  508 Ph2 - 2014 - 2018
Chiptuning Peugeot: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Peugeot chiptuning!
Na een chiptuning van uw Peugeot 508 Ph2 – 2014 – 2018 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Peugeot. Wij zijn specialist in het tunen van uw Peugeot 508 Ph2 – 2014 – 2018.

U ervaart bij een Peugeot 508 Ph2 – 2014 – 2018:

  • Tot meer dan 25% aan extra vermogen;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
  • Een optimale afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing boven de 5%;

Overzicht Peugeot 508 Ph2 – 2014 – 2018

Chiptuning Peugeot 508 Ph2 – 2014 – 2018 1.6 e-THP 165pk
Chiptuning Peugeot 508 Ph2 – 2014 – 2018 1.6 THP 156pk
Chiptuning Peugeot 508 Ph2 – 2014 – 2018 1.6 e-HDi 8V 115pk
Chiptuning Peugeot 508 Ph2 – 2014 – 2018 2.0 BlueHDi 150pk
Chiptuning Peugeot 508 Ph2 – 2014 – 2018 1.6 BlueHDI 8V 120pk
Chiptuning Peugeot 508 Ph2 – 2014 – 2018 2.0 BlueHDi 180pk
Chiptuning Peugeot 508 Ph2 – 2014 – 2018 2.0 HDi 163pk
Chiptuning Peugeot 508 Ph2 – 2014 – 2018 2.2 HDi 204pk
Chiptuning Peugeot 508 Ph2 – 2014 – 2018 2.0 HDI Hybrid4 200pk

Staat je Peugeot 508 Ph2 - 2014 - 2018 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Peugeot 508 Ph2 – 2014 – 2018 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Peugeot 508 Ph2 – 2014 – 2018 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Peugeot 508 Ph2 - 2014 - 2018

Verbetering acceleratie

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Peugeot . De vertraging in de brandstofontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is erg beslissend. Dikwijls wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.

Peugeot chiptuning maatwerk

Hedendaagse Peugeot modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is het brein van de Peugeot motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de hoeveelheid ingespoten brandstof, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst een stuk minder, circa 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt de Peugeot fabrikant deze marge niet zelf?

Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Peugeot fabrikant de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen verkocht worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist vanwege allerlei factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, lage brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Hoe is het verbruik na Peugeot chiptuning?

Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.

Meer weten over Peugeot 508 Ph2 - 2014 - 2018 chiptuning? Neem contact op