Peugeot 5008 2009 – 2013 chiptuning specialist
Een Peugeot met meer koppel en vermogen en gelijktijdig zuiniger?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Peugeot chiptuning!
Na een chiptuning van uw Peugeot 5008 2009 – 2013 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Peugeot. Wij zijn specialist in het tunen van uw Peugeot 5008 2009 – 2013.
U ervaart bij een Peugeot 5008 2009 – 2013:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Additionele trekkracht; winsten tot 30% zijn haalbaar;
- Een betere afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;
Overzicht Peugeot 5008 2009 – 2013
Chiptuning Peugeot 5008 2009 – 2013 1.6 e-HDi 8V 112pk
Chiptuning Peugeot 5008 2009 – 2013 1.6 HDi 16V 110pk
Chiptuning Peugeot 5008 2009 – 2013 1.6 e-HDi 8V 115pk
Chiptuning Peugeot 5008 2009 – 2013 1.6 THP 156pk
Chiptuning Peugeot 5008 2009 – 2013 1.6 VTi 120pk
Chiptuning Peugeot 5008 2009 – 2013 2.0 HDi 150pk
Chiptuning Peugeot 5008 2009 – 2013 2.0 HDi 163pk
Staat je Peugeot 5008 2009 - 2013 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Peugeot 5008 2009 – 2013 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Peugeot 5008 2009 – 2013 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Peugeot 5008 2009 - 2013
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Peugeot . De vertraging in de brandstofontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is erg beslissend. Meestal wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal helemaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.
Peugeot chiptuning maatwerk
Moderne Peugeot modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is het brein van de Peugeot motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst substantieel lager, plusminus 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de Peugeot fabrikant deze speelruimte zelf niet?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Peugeot de software niet optimaal af. De auto’s van Peugeot worden in veel landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerlei redenen. Denk hierbij aan extreem weer, slecht onderhoud, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Peugeot chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.