Vragen? Bel direct

0593 232114



Lancia Thesis 2002 – 2008 chiptuning specialist

chiptuning  Lancia  Thesis 2002 - 2008
Een Lancia met meer koppel en vermogen en gelijktijdig zuiniger?
Dankzij Lancia chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Lancia Thesis 2002 – 2008 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Lancia. Wij zijn specialist in het tunen van uw Lancia Thesis 2002 – 2008.

U ervaart bij een Lancia Thesis 2002 – 2008:

  • Een winst van 25% aan extra vermogen;
  • Extra trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn realistisch;
  • Een besparing van +/- 5% op brandstof;

Overzicht Lancia Thesis 2002 – 2008

Chiptuning Lancia Thesis 2002 – 2008 2.0 Turbo 185pk
Chiptuning Lancia Thesis 2002 – 2008 2.4 JTD 10v 150pk
Chiptuning Lancia Thesis 2002 – 2008 2.4 JTD 20v 175pk
Chiptuning Lancia Thesis 2002 – 2008 2.4 JTDm 185pk

Staat je Lancia Thesis 2002 - 2008 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Lancia Thesis 2002 – 2008 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Lancia Thesis 2002 – 2008 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Lancia Thesis 2002 - 2008

Verbetering acceleratie

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Lancia . De vertraging in de brandstofontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een reeks parameters in de software die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend fundamenteel. Dikwijls wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter helemaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.

Lancia chiptuning maatwerk

Hedendaagse Lancia modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, beter bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is het brein van de Lancia motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een voelbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst substantieel minder, ongeveer 6 tot 8%.

Waarom gebruikt Lancia deze marge zelf niet?

Een terechte vraag. Waarom stelt de Lancia fabrikant de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Lancia worden in legio landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal vanwege allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Brandstofbesparing na Lancia chiptuning?

Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Lancia Thesis 2002 - 2008 chiptuning? Neem contact op