Jeep Commander 2006 – 2010 chiptuning specialist
Een Jeep met meer koppel en vermogen en tegelijkertijd zuiniger?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Jeep chiptuning!
Na een chiptuning van uw Jeep Commander 2006 – 2010 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Jeep. Wij zijn specialist in het tunen van uw Jeep Commander 2006 – 2010.
U ervaart bij een Jeep Commander 2006 – 2010:
- Extra vermogen tot wel 25%;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
- Een optimale afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;
Overzicht Jeep Commander 2006 – 2010
Chiptuning Jeep Commander 2006 – 2010 3.0 CRD 218pk
Chiptuning Jeep Commander 2006 – 2010 3.0 CRD 211pk
Chiptuning Jeep Commander 2006 – 2010 2.2 CRD 136pk
Staat je Jeep Commander 2006 - 2010 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Jeep Commander 2006 – 2010 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Jeep Commander 2006 – 2010 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Jeep Commander 2006 - 2010
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Jeep . Wij beperken eveneens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm beslissend. Meestal wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.
Jeep chiptuning op maat
Hedendaagse Jeep modellen zijn vandaag de dag voorzien van een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is het brein van de Jeep motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. De ECU is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst een stuk minder, ongeveer 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Jeep deze marge zelf niet?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Jeep de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Jeep worden in veel landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel wegens allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slecht onderhoud, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het brandstofverbruik na Jeep chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.