Vragen? Bel direct

0593 232114



Honda S2000 2003 chiptuning specialist

chiptuning  Honda  S2000 2003
Een Honda met meer vermogen en minder brandstofkosten?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Honda chiptuning!
Na een chiptuning van uw Honda S2000 2003 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Honda. Wij zijn specialist in het tunen van uw Honda S2000 2003.

U ervaart bij een Honda S2000 2003:

  • Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
  • Een besparing op brandstof van rond de 5%;

Overzicht Honda S2000 2003

Chiptuning Honda S2000 2003 2.2 VTEC 240pk

Staat je Honda S2000 2003 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Honda S2000 2003 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Honda S2000 2003 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Honda S2000 2003

Verbetering acceleratie

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Honda worden verlaagd . Wij beperken daarnaast de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een aantal parameters in de software die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend fundamenteel. Dikwijls wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht voelbaar is.

Honda chiptuning maatwerk

Moderne Honda modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Honda motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. De ECU is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst substantieel minder, ongeveer 6 tot 8%.

Waarom gebruikt de Honda fabrikant deze speelruimte zelf niet?

Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Honda de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist vanwege allerlei factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.

Wat is het brandstofverbruik na Honda chiptuning?

Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.

Meer weten over Honda S2000 2003 chiptuning? Neem contact op