Volvo S60 2015 – 2017 chiptuning specialist
Je wilt meer vermogen en tegelijk brandstof besparen op je Volvo?
Dankzij Volvo chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Volvo S60 2015 – 2017 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Volvo. Wij zijn specialist in het tunen van uw Volvo S60 2015 – 2017.
U ervaart bij een Volvo S60 2015 – 2017:
- Additioneel vermogen tot wel 25%;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
- Een besparing op brandstof van rond de 5%;
Overzicht Volvo S60 2015 – 2017
Chiptuning Volvo S60 2015 – 2017 1.6 T3 150pk
Chiptuning Volvo S60 2015 – 2017 1.6 T4 180pk
Chiptuning Volvo S60 2015 – 2017 2.0 T5 240pk
Chiptuning Volvo S60 2015 – 2017 2.0 T6 306pk
Chiptuning Volvo S60 2015 – 2017 2.0 T5 245pk
Chiptuning Volvo S60 2015 – 2017 1.6 D2 115pk
Chiptuning Volvo S60 2015 – 2017 2.0 D4 163pk
Chiptuning Volvo S60 2015 – 2017 2.0 D4 181pk
Chiptuning Volvo S60 2015 – 2017 2.4 D5 215pk
Chiptuning Volvo S60 2015 – 2017 2.4 D5 215pk aut
Chiptuning Volvo S60 2015 – 2017 2.0 D3 150pk
Chiptuning Volvo S60 2015 – 2017 2.0 D3 Polestar 163pk
Chiptuning Volvo S60 2015 – 2017 2.0 D4 Polestar 200pk
Chiptuning Volvo S60 2015 – 2017 2.0 T5 Polestar 253pk
Chiptuning Volvo S60 2015 – 2017 2.0 T6 Polestar 310pk
Chiptuning Volvo S60 2015 – 2017 2.0 D5 225pk
Chiptuning Volvo S60 2015 – 2017 2.0 T3 152pk
Chiptuning Volvo S60 2015 – 2017 2.0 T6 Polestar 367pk
Chiptuning Volvo S60 2015 – 2017 1.5 T3 152pk
Staat je Volvo S60 2015 - 2017 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Volvo S60 2015 – 2017 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Volvo S60 2015 – 2017 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Volvo S60 2015 - 2017
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Volvo worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg beslissend. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.
Volvo chiptuning maatwerk
Moderne Volvo modellen zijn tegenwoordig voorzien van een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is als het ware het brein van de Volvo motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst aanzienlijk lager, plusminus 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Volvo deze winstmarge zelf niet?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Volvo fabrikant de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen verkocht worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel wegens allerhande redenen. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is het verbruik na Volvo chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.