Vragen? Bel direct

0593 232114



Seat Toledo 2013 chiptuning specialist

chiptuning  Seat  Toledo 2013
Een Seat met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Dankzij Seat chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Seat Toledo 2013 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Seat. Wij zijn specialist in het tunen van uw Seat Toledo 2013.

U ervaart bij een Seat Toledo 2013:

  • Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
  • Additionele trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn realistisch;
  • Een optimale afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing boven de 5%;

Overzicht Seat Toledo 2013

Chiptuning Seat Toledo 2013 1.2 TSI 85pk
Chiptuning Seat Toledo 2013 1.2 TSI 105pk
Chiptuning Seat Toledo 2013 1.4 TSI 122pk
Chiptuning Seat Toledo 2013 1.4 TSI 140pk
Chiptuning Seat Toledo 2013 1.6 TDI 105pk
Chiptuning Seat Toledo 2013 2.0 TDI CR 150pk
Chiptuning Seat Toledo 2013 1.6 TDI 115pk
Chiptuning Seat Toledo 2013 1.4 TDI 90pk
Chiptuning Seat Toledo 2013 1.4 TSI 125pk

Staat je Seat Toledo 2013 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Seat Toledo 2013 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Seat Toledo 2013 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Seat Toledo 2013

Verbetering acceleratie

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Seat worden verlaagd . Wij beperken tevens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een reeks parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzamerhand op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend belangrijk. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.

Seat chiptuning maatwerk

Moderne Seat modellen zijn tegenwoordig voorzien van een ECU, ook bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Seat motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een duidelijk merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst een stuk lager, omstreeks 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Seat deze speelruimte niet zelf?

Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Seat de software niet optimaal af. De auto’s van Seat worden in talrijk landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal wegens allerhande redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Wat is het verbruik na Seat chiptuning?

Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Seat Toledo 2013 chiptuning? Neem contact op