Seat Toledo 1999 – 2004 chiptuning specialist
Je wilt meer vermogen en tegelijkertijd brandstof besparen op je Seat?
Dankzij Seat chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Seat Toledo 1999 – 2004 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Seat. Wij zijn specialist in het tunen van uw Seat Toledo 1999 – 2004.
U ervaart bij een Seat Toledo 1999 – 2004:
- Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
- Extra trekkracht; winsten tot 30% zijn realistisch;
- Een besparing op brandstof van rond de 5%;
Overzicht Seat Toledo 1999 – 2004
Chiptuning Seat Toledo 1999 – 2004 1.8T 20v 180pk
Chiptuning Seat Toledo 1999 – 2004 1.8i 20v 125pk
Chiptuning Seat Toledo 1999 – 2004 1.6i 16v 105pk
Chiptuning Seat Toledo 1999 – 2004 2.3 V5 150pk
Chiptuning Seat Toledo 1999 – 2004 2.3 V5 170pk
Chiptuning Seat Toledo 1999 – 2004 1.9 TDI 90pk
Chiptuning Seat Toledo 1999 – 2004 1.9 TDI 110pk
Chiptuning Seat Toledo 1999 – 2004 1.9 TDI 150pk
Chiptuning Seat Toledo 1999 – 2004 1.9 TDI 130pk
Staat je Seat Toledo 1999 - 2004 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Seat Toledo 1999 – 2004 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Seat Toledo 1999 – 2004 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Seat Toledo 1999 - 2004
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Seat . De vertraging in de brandstofontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is enorm belangrijk. Doorgaans wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je doorgaans totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.
Seat chiptuning maatwerk
Hedendaagse Seat modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is als het ware het brein van de Seat motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst aanzienlijk minder, ongeveer 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Seat deze winstmarge niet zelf?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Seat fabrikant de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Seat worden in legio landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal wegens allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het brandstofverbruik na Seat chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.