Seat Ibiza 1999 – 2002 ( 6K ) chiptuning specialist
Een Seat met meer koppel en vermogen en gelijktijdig zuiniger?
Maatwerk Seat chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Seat Ibiza 1999 – 2002 ( 6K ) heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Seat. Wij zijn specialist in het tunen van uw Seat Ibiza 1999 – 2002 ( 6K ).
U ervaart bij een Seat Ibiza 1999 – 2002 ( 6K ):
- Additioneel vermogen tot wel 25%;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
- Een aanmerkelijk zuinigere Seat, tot wel 5% brandstofbesparing;
Overzicht Seat Ibiza 1999 – 2002 ( 6K )
Chiptuning Seat Ibiza 1999 – 2002 ( 6K ) 1.8T 20v 156pk
Chiptuning Seat Ibiza 1999 – 2002 ( 6K ) 1.9 TDI 110pk
Chiptuning Seat Ibiza 1999 – 2002 ( 6K ) 1.9 TDI 90pk
Chiptuning Seat Ibiza 1999 – 2002 ( 6K ) 1.6i 8v 100pk
Chiptuning Seat Ibiza 1999 – 2002 ( 6K ) 1.4i 16v 75pk
Chiptuning Seat Ibiza 1999 – 2002 ( 6K ) 1.8T 20v 180pk
Staat je Seat Ibiza 1999 - 2002 ( 6K ) er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Seat Ibiza 1999 – 2002 ( 6K ) chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Seat Ibiza 1999 – 2002 ( 6K ) chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Seat Ibiza 1999 - 2002 ( 6K )
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Seat . Wij beperken ook de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is enorm bepalend. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal helemaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.
Seat chiptuning maatwerk
Hedendaagse Seat modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, beter bekend als het regelapparaat. De ECU is als het ware het brein van de Seat motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst een stuk lager, circa 6 tot 8%.
Waarom gebruikt de Seat fabrikant deze speelruimte zelf niet?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Seat de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen ingezet worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel wegens allerlei redenen. Denk hierbij aan extreem weer, slecht onderhoud, mindere brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Seat chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.