Vragen? Bel direct

0593 232114



Chevrolet Aveo / Sonic 2011 – > chiptuning specialist

chiptuning  Chevrolet  Aveo / Sonic 2011 -  loading=” width=”120″ height=”120″>
Een Chevrolet met meer vermogen en minder brandstofkosten?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Chevrolet chiptuning!
Na een chiptuning van uw Chevrolet Aveo / Sonic 2011 – > heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Chevrolet. Wij zijn specialist in het tunen van uw Chevrolet Aveo / Sonic 2011 – >.

U ervaart bij een Chevrolet Aveo / Sonic 2011 – >:

  • Een winst van 25% aan extra vermogen;
  • Extra trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn realistisch;
  • Een aanmerkelijk zuinigere Chevrolet, tot wel 5% besparing op brandstof;

Overzicht Chevrolet Aveo / Sonic 2011 – >

Chiptuning Chevrolet Aveo / Sonic 2011 – > 1.3 VCDI 95pk
Chiptuning Chevrolet Aveo / Sonic 2011 – > 1.2i 16v 86pk
Chiptuning Chevrolet Aveo / Sonic 2011 – > 1.3 VCDI 75pk
Chiptuning Chevrolet Aveo / Sonic 2011 – > 1.8 137pk

”Staat

Geen probleem. We kunnen alle typen Chevrolet Aveo / Sonic 2011 – > chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Chevrolet Aveo / Sonic 2011 – > chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

”Verbeter

Verbetering acceleratie

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Chevrolet worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg belangrijk. Vaak wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht voelbaar is.

Chevrolet chiptuning op maat

Moderne Chevrolet modellen zijn vandaag de dag voorzien van een ECU, beter bekend als het regelapparaat. De ECU is als het ware het brein van de Chevrolet motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst haalbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een duidelijk merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst een stuk lager, ongeveer 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Chevrolet deze marge zelf niet?

Een terechte vraag. Waarom stelt de Chevrolet de software niet optimaal af. De auto’s van Chevrolet worden in veel landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist wegens allerlei redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.

Wat is de brandstofbesparing na Chevrolet chiptuning?

Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.

”Meer