Volkswagen Tiguan 2011 – 2015 chiptuning specialist
Een Volkswagen met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Maatwerk Volkswagen chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Volkswagen Tiguan 2011 – 2015 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Volkswagen. Wij zijn specialist in het tunen van uw Volkswagen Tiguan 2011 – 2015.
U ervaart bij een Volkswagen Tiguan 2011 – 2015:
- Extra vermogen tot wel 25%;
- Extra trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn haalbaar;
- Een optimale afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;
Overzicht Volkswagen Tiguan 2011 – 2015
Chiptuning Volkswagen Tiguan 2011 – 2015 2.0 TSI 180pk
Chiptuning Volkswagen Tiguan 2011 – 2015 2.0 TSI 210pk
Chiptuning Volkswagen Tiguan 2011 – 2015 1.4 TSI 122pk
Chiptuning Volkswagen Tiguan 2011 – 2015 1.4 TSI 150pk (CTHA)
Chiptuning Volkswagen Tiguan 2011 – 2015 1.4 TSI 160pk
Chiptuning Volkswagen Tiguan 2011 – 2015 2.0 TDI CR 110pk
Chiptuning Volkswagen Tiguan 2011 – 2015 2.0 TDI CR 136pk
Chiptuning Volkswagen Tiguan 2011 – 2015 2.0 TDI CR 140pk
Chiptuning Volkswagen Tiguan 2011 – 2015 2.0 TDI CR 170pk
Chiptuning Volkswagen Tiguan 2011 – 2015 2.0 TDI CR 177pk
Staat je Volkswagen Tiguan 2011 - 2015 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Volkswagen Tiguan 2011 – 2015 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Volkswagen Tiguan 2011 – 2015 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Volkswagen Tiguan 2011 - 2015
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Volkswagen worden verlaagd . Wij beperken daarnaast de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm belangrijk. Doorgaans wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je doorgaans totaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht voelbaar is.
Volkswagen chiptuning maatwerk
Hedendaagse Volkswagen modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de Volkswagen motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst haalbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst een stuk minder, ongeveer 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Volkswagen deze winstmarge niet zelf?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Volkswagen fabrikant de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een omvangrijk aantal landen ingezet worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Volkswagen chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.