Volkswagen Scirocco 2008 – 2014 chiptuning specialist
Je wilt meer vermogen en tegelijkertijd brandstof besparen op je Volkswagen?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Volkswagen chiptuning!
Na een chiptuning van uw Volkswagen Scirocco 2008 – 2014 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Volkswagen. Wij zijn specialist in het tunen van uw Volkswagen Scirocco 2008 – 2014.
U ervaart bij een Volkswagen Scirocco 2008 – 2014:
- Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een besparing op brandstof van rond de 5%;
Overzicht Volkswagen Scirocco 2008 – 2014
Chiptuning Volkswagen Scirocco 2008 – 2014 1.4 TSI 122pk
Chiptuning Volkswagen Scirocco 2008 – 2014 1.4 TSI 160pk (CTHD-CTKA)
Chiptuning Volkswagen Scirocco 2008 – 2014 2.0 TDI CR 140pk
Chiptuning Volkswagen Scirocco 2008 – 2014 2.0 TDI CR 136pk
Chiptuning Volkswagen Scirocco 2008 – 2014 2.0 TSI 200pk
Chiptuning Volkswagen Scirocco 2008 – 2014 2.0 TDI CR 170pk
Chiptuning Volkswagen Scirocco 2008 – 2014 2.0 TDI CR 177pk
Chiptuning Volkswagen Scirocco 2008 – 2014 2.0 TSI R 265pk
Chiptuning Volkswagen Scirocco 2008 – 2014 2.0 TSI 210pk
Staat je Volkswagen Scirocco 2008 - 2014 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Volkswagen Scirocco 2008 – 2014 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Volkswagen Scirocco 2008 – 2014 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Volkswagen Scirocco 2008 - 2014
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Volkswagen worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die direct verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename geleidelijk op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm beslissend. Regelmatig wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.
Volkswagen chiptuning maatwerk
Moderne Volkswagen modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, ook bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Volkswagen motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De ECU is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst aanzienlijk lager, circa 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Volkswagen deze winstmarge niet zelf?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Volkswagen fabrikant de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen ingezet worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerlei redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slecht onderhoud, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Volkswagen chiptuning?
Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.