Volkswagen Jetta 2005 – 2011 chiptuning specialist
Een Volkswagen met meer koppel en vermogen en tegelijkertijd zuiniger?
Dankzij Volkswagen chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Volkswagen Jetta 2005 – 2011 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Volkswagen. Wij zijn specialist in het tunen van uw Volkswagen Jetta 2005 – 2011.
U ervaart bij een Volkswagen Jetta 2005 – 2011:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een besparing op brandstof van rond de 5%;
Overzicht Volkswagen Jetta 2005 – 2011
Chiptuning Volkswagen Jetta 2005 – 2011 1.6i 8v 102pk
Chiptuning Volkswagen Jetta 2005 – 2011 1.4 TSI 122pk
Chiptuning Volkswagen Jetta 2005 – 2011 2.0 TSI 200pk
Chiptuning Volkswagen Jetta 2005 – 2011 2.0 TDI 140pk
Chiptuning Volkswagen Jetta 2005 – 2011 1.9 TDI 105pk
Chiptuning Volkswagen Jetta 2005 – 2011 2.0 TDI 170pk
Chiptuning Volkswagen Jetta 2005 – 2011 1.6 TDI 90pk
Chiptuning Volkswagen Jetta 2005 – 2011 1.6 TDI 105pk
Chiptuning Volkswagen Jetta 2005 – 2011 1.6 FSI 115pk
Chiptuning Volkswagen Jetta 2005 – 2011 2.0 FSI 150pk
Chiptuning Volkswagen Jetta 2005 – 2011 1.9 TDI 90pk
Staat je Volkswagen Jetta 2005 - 2011 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Volkswagen Jetta 2005 – 2011 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Volkswagen Jetta 2005 – 2011 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Volkswagen Jetta 2005 - 2011
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Volkswagen . De vertraging in de ontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend fundamenteel. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je merendeels helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.
Volkswagen chiptuning op maat
Hedendaagse Volkswagen modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. De ECU is het brein van de Volkswagen motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst een stuk lager, circa 6 tot 8%.
Waarom gebruikt de Volkswagen fabrikant deze winstmarge zelf niet?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Volkswagen fabrikant de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Volkswagen worden in veel landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal wegens allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Volkswagen chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.