Volkswagen Golf Golf 4 – 1997 – 2003 chiptuning specialist
Chiptuning Volkswagen: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Volkswagen chiptuning!
Na een chiptuning van uw Volkswagen Golf Golf 4 – 1997 – 2003 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Volkswagen. Wij zijn specialist in het tunen van uw Volkswagen Golf Golf 4 – 1997 – 2003.
U ervaart bij een Volkswagen Golf Golf 4 – 1997 – 2003:
- Tot meer dan 25% aan extra vermogen;
- Extra trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn realistisch;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht Volkswagen Golf Golf 4 – 1997 – 2003
Chiptuning Volkswagen Golf Golf 4 – 1997 – 2003 1.6i 16v 105pk
Chiptuning Volkswagen Golf Golf 4 – 1997 – 2003 1.6 FSI 110pk
Chiptuning Volkswagen Golf Golf 4 – 1997 – 2003 2.0i 8v 115pk
Chiptuning Volkswagen Golf Golf 4 – 1997 – 2003 1.8i 20v 125pk
Chiptuning Volkswagen Golf Golf 4 – 1997 – 2003 1.8T 20v GTI 180pk
Chiptuning Volkswagen Golf Golf 4 – 1997 – 2003 1.8T 20v GTI 150pk
Chiptuning Volkswagen Golf Golf 4 – 1997 – 2003 1.9 TDI 90pk
Chiptuning Volkswagen Golf Golf 4 – 1997 – 2003 1.9 TDI 100pk
Chiptuning Volkswagen Golf Golf 4 – 1997 – 2003 1.9 TDI 110pk
Chiptuning Volkswagen Golf Golf 4 – 1997 – 2003 1.9 TDI 115pk
Chiptuning Volkswagen Golf Golf 4 – 1997 – 2003 1.9 TDI 130pk
Chiptuning Volkswagen Golf Golf 4 – 1997 – 2003 1.9 TDI 150pk
Chiptuning Volkswagen Golf Golf 4 – 1997 – 2003 2.3 VR5 GTI 170pk
Chiptuning Volkswagen Golf Golf 4 – 1997 – 2003 1.9 SDI 68pk
Chiptuning Volkswagen Golf Golf 4 – 1997 – 2003 R32 VR6 242pk
Chiptuning Volkswagen Golf Golf 4 – 1997 – 2003 2.8 VR6 204pk
Chiptuning Volkswagen Golf Golf 4 – 1997 – 2003 2.3 VR5 150pk
Staat je Volkswagen Golf Golf 4 - 1997 - 2003 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Volkswagen Golf Golf 4 – 1997 – 2003 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Volkswagen Golf Golf 4 – 1997 – 2003 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Volkswagen Golf Golf 4 - 1997 - 2003
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Volkswagen worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename geleidelijk op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg bepalend. Regelmatig wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.
Volkswagen chiptuning op maat
Moderne Volkswagen modellen zijn vandaag de dag uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genoemd. De ECU is het brein van de Volkswagen motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een duidelijk merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst een stuk lager, circa 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Volkswagen deze winstmarge niet zelf?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Volkswagen fabrikant de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal vanwege allerlei redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Volkswagen chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.