Audi A5 MK2 – 2012 – 2016 chiptuning specialist
Lagere brandstofkosten en desondanks meer vermogen met je Audi?
Met onze Audi maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Audi A5 MK2 – 2012 – 2016 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Audi. Wij zijn specialist in het tunen van uw Audi A5 MK2 – 2012 – 2016.
U ervaart bij een Audi A5 MK2 – 2012 – 2016:
- Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht Audi A5 MK2 – 2012 – 2016
Chiptuning Audi A5 MK2 – 2012 – 2016 2.0 TFSI 211pk
Chiptuning Audi A5 MK2 – 2012 – 2016 2.0 TFSI 225pk
Chiptuning Audi A5 MK2 – 2012 – 2016 3.0 TDI 245pk
Chiptuning Audi A5 MK2 – 2012 – 2016 RS5 4.2 V8 – 450pk
Chiptuning Audi A5 MK2 – 2012 – 2016 S5 3.0 TFSI 333pk
Chiptuning Audi A5 MK2 – 2012 – 2016 3.0 TFSI 272pk
Chiptuning Audi A5 MK2 – 2012 – 2016 2.0 TDI CR 136pk
Chiptuning Audi A5 MK2 – 2012 – 2016 2.0 TDI CR 143pk
Chiptuning Audi A5 MK2 – 2012 – 2016 2.0 TDI CR 163pk
Chiptuning Audi A5 MK2 – 2012 – 2016 2.0 TDI CR 177pk
Chiptuning Audi A5 MK2 – 2012 – 2016 2.0 TDI CR 150pk
Chiptuning Audi A5 MK2 – 2012 – 2016 3.0 TDI 204pk
Chiptuning Audi A5 MK2 – 2012 – 2016 1.8 TFSI 170pk
Chiptuning Audi A5 MK2 – 2012 – 2016 2.0 TDI CR 190pk
Chiptuning Audi A5 MK2 – 2012 – 2016 1.8 TFSI 177pk
Chiptuning Audi A5 MK2 – 2012 – 2016 1.8 TFSI 144pk
Staat je Audi A5 MK2 - 2012 - 2016 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Audi A5 MK2 – 2012 – 2016 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Audi A5 MK2 – 2012 – 2016 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Audi A5 MK2 - 2012 - 2016
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Audi worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzamerhand op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm beslissend. Meestal wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.
Audi chiptuning maatwerk
Moderne Audi modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de Audi motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst een stuk lager, plusminus 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Audi deze marge zelf niet?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Audi fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Audi worden in legio landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerlei factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het verbruik na Audi chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.