Audi R8 2015 chiptuning specialist
Chiptuning Audi: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Maatwerk Audi chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Audi R8 2015 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Audi. Wij zijn specialist in het tunen van uw Audi R8 2015.
U ervaart bij een Audi R8 2015:
- Tot ruim 25% aan extra vermogen;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
- Een optimale afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;
Overzicht Audi R8 2015
Chiptuning Audi R8 2015 5.2 FSI 540pk
Chiptuning Audi R8 2015 5.2 FSI Plus 610pk
Staat je Audi R8 2015 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Audi R8 2015 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Audi R8 2015 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Audi R8 2015
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Audi . De vertraging in de brandstofontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg bepalend. Doorgaans wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.
Audi chiptuning maatwerk
Moderne Audi modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, beter bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de Audi motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de hoeveelheid ingespoten brandstof, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. De ECU is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst aanzienlijk lager, circa 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Audi deze speelruimte zelf niet?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Audi fabrikant de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een omvangrijk aantal landen ingezet worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist vanwege allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is het brandstofverbruik na Audi chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.