Audi Q7 2006 – 2010 chiptuning specialist
Een Audi met meer koppel en vermogen en gelijktijdig zuiniger?
Met onze Audi maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Audi Q7 2006 – 2010 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Audi. Wij zijn specialist in het tunen van uw Audi Q7 2006 – 2010.
U ervaart bij een Audi Q7 2006 – 2010:
- Additioneel vermogen tot wel 25%;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht Audi Q7 2006 – 2010
Chiptuning Audi Q7 2006 – 2010 3.0 TDI 211pk
Chiptuning Audi Q7 2006 – 2010 3.0 TDI 233pk
Chiptuning Audi Q7 2006 – 2010 3.0 TDI 240pk
Chiptuning Audi Q7 2006 – 2010 3.6 FSI 280pk
Chiptuning Audi Q7 2006 – 2010 4.2 TDI 326pk
Chiptuning Audi Q7 2006 – 2010 4.2 FSI 350pk
Chiptuning Audi Q7 2006 – 2010 6.0 V12 TDI 500 pk
Staat je Audi Q7 2006 - 2010 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Audi Q7 2006 – 2010 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Audi Q7 2006 – 2010 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Audi Q7 2006 - 2010
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Audi . De vertraging in de ontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die direct betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename geleidelijk op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is enorm beslissend. Dikwijls wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je merendeels helemaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht voelbaar is.
Audi chiptuning op maat
Hedendaagse Audi modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Audi motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst aanzienlijk lager, omstreeks 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Audi deze marge niet zelf?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Audi de software niet optimaal af. De auto’s van Audi worden in legio landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel wegens allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Audi chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.