Vragen? Bel direct

0593 232114



Audi A6 C6 – 2008 – 2010 chiptuning specialist

chiptuning  Audi  A6 C6 - 2008 - 2010
Chiptuning Audi: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Maatwerk Audi chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Audi A6 C6 – 2008 – 2010 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Audi. Wij zijn specialist in het tunen van uw Audi A6 C6 – 2008 – 2010.

U ervaart bij een Audi A6 C6 – 2008 – 2010:

  • Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
  • Tot 30% meer trekkracht;
  • Een aanzienlijk zuinigere Audi, tot wel 5% besparing op brandstof;

Overzicht Audi A6 C6 – 2008 – 2010

Chiptuning Audi A6 C6 – 2008 – 2010 3.0 TDI 211pk
Chiptuning Audi A6 C6 – 2008 – 2010 2.8 FSI 190pk
Chiptuning Audi A6 C6 – 2008 – 2010 3.0 TDI 240pk
Chiptuning Audi A6 C6 – 2008 – 2010 2.8 FSI 220pk
Chiptuning Audi A6 C6 – 2008 – 2010 3.0 TFSI 290pk
Chiptuning Audi A6 C6 – 2008 – 2010 4.2 FSI 350pk
Chiptuning Audi A6 C6 – 2008 – 2010 2.0 TFSI 170pk
Chiptuning Audi A6 C6 – 2008 – 2010 RS6 5.0 TFSI – 580pk
Chiptuning Audi A6 C6 – 2008 – 2010 5.2 FSI 435pk
Chiptuning Audi A6 C6 – 2008 – 2010 2.0 TDI 163pk
Chiptuning Audi A6 C6 – 2008 – 2010 2.0 TDI 136pk
Chiptuning Audi A6 C6 – 2008 – 2010 2.0 TDI 140pk
Chiptuning Audi A6 C6 – 2008 – 2010 2.0 TDI 170pk
Chiptuning Audi A6 C6 – 2008 – 2010 2.7 TDI 190pk
Chiptuning Audi A6 C6 – 2008 – 2010 2.7 TDI 163pk

Staat je Audi A6 C6 - 2008 - 2010 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Audi A6 C6 – 2008 – 2010 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Audi A6 C6 – 2008 – 2010 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Audi A6 C6 - 2008 - 2010

Verbetering acceleratie

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Audi worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een reeks parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend beslissend. Meestal wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je normaliter helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht voelbaar is.

Audi chiptuning op maat

Hedendaagse Audi modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is als het ware het brein van de Audi motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een voelbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst aanzienlijk minder, plusminus 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Audi deze winstmarge zelf niet?

Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Audi de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een omvangrijk aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist vanwege allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slecht onderhoud, mindere brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.

Wat is het brandstofverbruik na Audi chiptuning?

Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.

Meer weten over Audi A6 C6 - 2008 - 2010 chiptuning? Neem contact op