Audi A6 C6 – 2004 – 2008 chiptuning specialist
Chiptuning Audi: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Audi chiptuning!
Na een chiptuning van uw Audi A6 C6 – 2004 – 2008 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Audi. Wij zijn specialist in het tunen van uw Audi A6 C6 – 2004 – 2008.
U ervaart bij een Audi A6 C6 – 2004 – 2008:
- Tot meer dan 25% aan extra vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een optimale afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing boven de 5%;
Overzicht Audi A6 C6 – 2004 – 2008
Chiptuning Audi A6 C6 – 2004 – 2008 2.0 TDI 140pk
Chiptuning Audi A6 C6 – 2004 – 2008 2.7 TDI 180pk
Chiptuning Audi A6 C6 – 2004 – 2008 3.0 TDI 225pk
Chiptuning Audi A6 C6 – 2004 – 2008 2.8 FSI 210pk
Chiptuning Audi A6 C6 – 2004 – 2008 3.2 FSI 255pk
Chiptuning Audi A6 C6 – 2004 – 2008 3.0 TDI 233pk
Chiptuning Audi A6 C6 – 2004 – 2008 2.7 TDI 163pk
Chiptuning Audi A6 C6 – 2004 – 2008 2.0 TFSI 170pk
Chiptuning Audi A6 C6 – 2004 – 2008 4.2 FSI 335pk
Chiptuning Audi A6 C6 – 2004 – 2008 2.4i V6 177pk
Chiptuning Audi A6 C6 – 2004 – 2008 5.2 FSI 435pk
Chiptuning Audi A6 C6 – 2004 – 2008 RS6 5.0 TFSI – 580pk
Chiptuning Audi A6 C6 – 2004 – 2008 2.0 TDI 136pk
Chiptuning Audi A6 C6 – 2004 – 2008 2.0 TDI DPF 140pk
Chiptuning Audi A6 C6 – 2004 – 2008 2.0 TFSI 200pk
Staat je Audi A6 C6 - 2004 - 2008 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Audi A6 C6 – 2004 – 2008 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Audi A6 C6 – 2004 – 2008 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Audi A6 C6 - 2004 - 2008
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Audi worden verlaagd . Wij beperken tevens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzamerhand op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm belangrijk. Meestal wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.
Audi chiptuning op maat
Hedendaagse Audi modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is het brein van de Audi motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst denkbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst substantieel lager, circa 6 tot 8%.
Waarom gebruikt de Audi fabrikant deze speelruimte niet zelf?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Audi fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Audi worden in legio landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist vanwege allerhande redenen. Denk hierbij aan extreem weer, slecht onderhoud, lage brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is het brandstofverbruik na Audi chiptuning?
Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.