Skoda Roomster 2006 – 2010 chiptuning specialist
Je wilt meer vermogen en gelijktijdig brandstof besparen op je Skoda?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Skoda chiptuning!
Na een chiptuning van uw Skoda Roomster 2006 – 2010 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Skoda. Wij zijn specialist in het tunen van uw Skoda Roomster 2006 – 2010.
U ervaart bij een Skoda Roomster 2006 – 2010:
- Extra vermogen tot wel 25%;
- Additionele trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn haalbaar;
- Een optimale afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;
Overzicht Skoda Roomster 2006 – 2010
Chiptuning Skoda Roomster 2006 – 2010 1.4 TDI 70pk
Chiptuning Skoda Roomster 2006 – 2010 1.4 TDI 80pk
Chiptuning Skoda Roomster 2006 – 2010 1.9 TDI 105pk
Chiptuning Skoda Roomster 2006 – 2010 1.4i 16v 86pk
Chiptuning Skoda Roomster 2006 – 2010 1.2i 12v 65pk
Chiptuning Skoda Roomster 2006 – 2010 1.6i 16v 105pk
Staat je Skoda Roomster 2006 - 2010 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Skoda Roomster 2006 – 2010 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Skoda Roomster 2006 – 2010 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Skoda Roomster 2006 - 2010
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Skoda worden verlaagd . Wij beperken tevens de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die rechtstreeks verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename geleidelijk op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend beslissend. Meestal wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.
Skoda chiptuning maatwerk
Hedendaagse Skoda modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genoemd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Skoda motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst aanzienlijk minder, ongeveer 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Skoda deze marge niet zelf?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Skoda fabrikant de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Skoda worden in veel landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel wegens allerhande redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het brandstofverbruik na Skoda chiptuning?
Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.