Vragen? Bel direct

0593 232114



Skoda Octavia 2004 – 2012 chiptuning specialist

chiptuning  Skoda  Octavia 2004 - 2012
Lagere brandstofkosten en toch meer vermogen met je Skoda?
Dankzij Skoda chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Skoda Octavia 2004 – 2012 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Skoda. Wij zijn specialist in het tunen van uw Skoda Octavia 2004 – 2012.

U ervaart bij een Skoda Octavia 2004 – 2012:

  • Een winst van 25% aan extra vermogen;
  • Extra trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn realistisch;
  • Een aanmerkelijk zuinigere Skoda, tot wel 5% brandstofbesparing;

Overzicht Skoda Octavia 2004 – 2012

Chiptuning Skoda Octavia 2004 – 2012 1.6 FSI 115pk
Chiptuning Skoda Octavia 2004 – 2012 1.8 TSI 160pk
Chiptuning Skoda Octavia 2004 – 2012 2.0 FSI 150pk
Chiptuning Skoda Octavia 2004 – 2012 1.2 TSI 105pk
Chiptuning Skoda Octavia 2004 – 2012 1.9 TDI 105pk
Chiptuning Skoda Octavia 2004 – 2012 1.4i 16v 75pk
Chiptuning Skoda Octavia 2004 – 2012 2.0 TDI 140pk
Chiptuning Skoda Octavia 2004 – 2012 2.0 TDI 170pk
Chiptuning Skoda Octavia 2004 – 2012 2.0 TDI CR 170pk
Chiptuning Skoda Octavia 2004 – 2012 2.0 TDI CR 140pk
Chiptuning Skoda Octavia 2004 – 2012 1.6 TDI 105pk
Chiptuning Skoda Octavia 2004 – 2012 1.4 TSI 122pk
Chiptuning Skoda Octavia 2004 – 2012 2.0 TFSI RS 200pk

Staat je Skoda Octavia 2004 - 2012 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Skoda Octavia 2004 – 2012 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Skoda Octavia 2004 – 2012 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Skoda Octavia 2004 - 2012

Acceleratie verbetering

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Skoda worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm fundamenteel. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.

Skoda chiptuning op maat

Moderne Skoda modellen zijn tegenwoordig voorzien van een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Skoda motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de hoeveelheid ingespoten brandstof, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst substantieel minder, ongeveer 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt de Skoda fabrikant deze winstmarge niet zelf?

Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Skoda de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een omvangrijk aantal landen verkocht worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist wegens allerhande factoren. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Hoe is het verbruik na Skoda chiptuning?

Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.

Meer weten over Skoda Octavia 2004 - 2012 chiptuning? Neem contact op