Mercedes-Benz V-Klasse 2014 chiptuning specialist
Een Mercedes-Benz met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Met onze Mercedes-Benz maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Mercedes-Benz V-Klasse 2014 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Mercedes-Benz. Wij zijn specialist in het tunen van uw Mercedes-Benz V-Klasse 2014.
U ervaart bij een Mercedes-Benz V-Klasse 2014:
- Tot meer dan 25% aan extra vermogen;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht Mercedes-Benz V-Klasse 2014
Chiptuning Mercedes-Benz V-Klasse 2014 200 CDI 136pk
Chiptuning Mercedes-Benz V-Klasse 2014 220 CDI 163pk
Chiptuning Mercedes-Benz V-Klasse 2014 250 CDI BlueTec 190pk
Staat je Mercedes-Benz V-Klasse 2014 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Mercedes-Benz V-Klasse 2014 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Mercedes-Benz V-Klasse 2014 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Mercedes-Benz V-Klasse 2014
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Mercedes-Benz . Wij beperken ook de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm fundamenteel. Meestal wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.
Mercedes-Benz chiptuning maatwerk
Hedendaagse Mercedes-Benz modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is het brein van de Mercedes-Benz motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst te behalen van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst een stuk minder, omstreeks 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Mercedes-Benz deze speelruimte zelf niet?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Mercedes-Benz fabrikant de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen ingezet worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal wegens allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slecht onderhoud, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Mercedes-Benz chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.